4/10/2008

Forza Viola (igas mõttes)

Köögist kostab jubedat jõuramist, sest M. kommenteerib täna mängu. Ja ma hoian siis ka varbaid (pöidlaid läheb kirjutamiseks tarvis), et nad ikkagi võidaksid. Mina olen oma panuse andnud: minu Mystery Shawl on real number 111 ja kindad praktiliselt valmis.
Kinnituskoodiks on seekord "hbongo", mis on peaaegu "bongo" ehk üks tüüpilisi Toskaana maiustusi (eesti keeles on neil kena nimi, "tuuleoad") no ja ma ei saa ju retsepti andmata jätta...
Maiustuse leiutas pärast François I abiellumist Prantsusmaale ümber asunud kurja kuninganna Caterina de' Medici kokk Popelini 1540 aastal koos keedutaignaga. Itaalia keeles on sõna tegelikult profiteroles, mis tuleb prantsuse sõnast profit ehk kasum (ju see oli siis kasulik äri). Retsept on tegelikult lihtne: valmistada 150 g jahust (250 ml vett, 50 g võid, 4 muna+ 1 tl suhkrut) keedutainas, lasta sellest küpsetusplaadile pisikesed tutsakad (saadavad taskud peavad olema umbes pingpongipalli suurused) ja küpsetada 20-30 minutit 200 kraadi juures, ahjuust kogu aeg kinni hoides. Võtke välja ja laske jahtuda. Ning nüüd on kaks võimalust: kui kasutada "standardretsepti", siis täidetakse tuuleoad vahukoore või keedukreemiga (mille sisse võib näiteks šokolaadi segada). Aga Toskaanas pannakse sinna sisse jäätist, laotakse pallikesed üksteise otsa püramiidi ja valatakse peale tulikuum (natukese piima ja veega sulatatud) šokolaad.

No comments: